حقایقی درباره رژ لب که شوکه تان میکند

حقایقی درباره رژ لب که شوکه تان میکند

به گزارش بهداشت نیوز: برخی خانم ها، برای مدت زمان طولانی در طی روز روی لب های خود رژ لب دارند و حتی بدون پاک کردن آرایش و از جمله رژ لب خود می خوابند. در حالیکه چنین کاری واقعا برای سلامتی مضر است و متخصصان پوست نشان داده اند که چگونه رژ لب به ما ضرر می رساند.

سرب یکی از مواد مضر موجود در رژ لب است. این ماده بیشتر روی دستگاه عصبی بدن تاثیر می گذارد و برای سیستم هورمونی نیز مضر است.

بر اساس تحقیقات، معلوم شده است که رژ لب باعث حساسیت لب ها و پوست اطراف آنها می شود. می توانید مطلب ۱۵ دلیل کبودی و ورم لب ها را مطالعه کنید.

سایر اثرات مضر آن شامل بستن منافذ پوست و خشکی و ترک خوردگی لب هاست. می توانید مطلب علل و راه حل خشکی لب را در این باره بخوانید.

برخی مواد مضر موجود در رژ لب باعث بروز سرطان می شود.

همچنین فلزات سمی سنگین نیز در مقادیر جزئی در رژ لب وجود دارند.

چطور رنگ رژ لب روی لب های ما تاثیر بد می گذارد؟

رنگدانه های رژ لب حاوی مواد شیمیایی خشن و زبری هستند که به پوست آسیب می رسانند و منجر به سیاه شدن و حتی بی رنگ شدن پوست لب (مثل بیماری برص) در اثر تخریب ملانوسیت ها (سلول های تولیدکننده رنگدانه پوست) می شوند.

از کدام مواد موجود در رژ لب باید پرهیز کرد؟

رژ لب حاوی مواد مضر زیادی است، خصوصا فلزات سمی سنگین مانند سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان دارد.

رژ لب حاوی فرمالدئید (ماده نگهدارنده مواد آرایشی و سرطان زا)، مواد روغن های معدنی (که منافذ پوست را می بندند) و پارابن (همانند فرمالدئید اغلب برای جلوگیری از فساد مواد آرایشی به کار می رود) است.

همچنین تولیدکنندگان رژ لب از مواد پتروشیمی برای تولید مواد آرایشی لب مانند رژ استفاده می کنند.

اگر رژ لب قورت داده شود، چه می شود؟

وقتی رژ لب برای ساعت های طولانی روی لب باقی بماند، ممکن است به طور ناخواسته و در اثر عمل خوردن و آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود. در نتیجه تماس بدن با مواد سمی موجود در رژ لب زیاد می شود.

محققان دریافتند خانم هایی که زیاد از رژ لب استفاده می کنند، بیش از حد مجاز روزانه، عناصری مانند آلومینیوم، کادمیوم، کروم و منگنز را دریافت می کنند.

لذا این عناصر به مرور زمان در بدن جمع می شوند و باعث بروز مسمومیت می گردند.

همچنین خوابیدن با رژ لب، خطر بروز اثرات مضر نام برده شده در بالا را افزایش می دهد.

لذا قبل از خوابیدن در شب، حتما آرایش صورت خود و از جمله رژ لب تان را کاملا پاک کنید.

حرف آخر

این مطالبی که بیان شد، صحبت ما نیست که بگویید باز هم حرف تکراری، شما فقط بلدید که بگویید آرایش نکنید، بلکه صحبت محققان کشورهای غربی است که بر اساس تحقیقات خود به این نتایج رسیده اند، یعنی کشورهایی که هیچ محدودیتی در آرایش و خودنمایی زنان ندارند. 

 


logo